Evensong 27 november

Op zondag 27 november om 16 uur verzorgt de cantorij van de Protestantse Gemeente Vianen een Evensong in de Grote kerk. Geheel in lijn met de eeuwenoude Engelse traditie bestaat de Evensong uit orgelmuziek, koormuziek, lezingen en gebeden. Kenmerkend is dat de gebeden en de liturgische teksten niet worden opgelezen, maar gezongen. Ook het samen zingen van Engelse hymnes behoort tot de vaste onderdelen. Op het programma staan o.a. het Magnificat en Nunc Dimittis van George Dyson (1883-1964) en de Preces and Responses van Daniël Rouwkema. Een muzikaal moment van rust en bezinning, midden in de historische binnenstad van Vianen!
De Cantorij van de Protestantse Gemeente Vianen staat onder leiding van Rienk Bakker. Reitze Smits bespeelt het orgel en Ds. Rein den Hertog is de voorganger.