De geschiedenis van ons koor.

Het jeugdkoor is opgericht in 1979 door Alice Planje, Mary den Braven en Els Buitink.

In 1982 is de leiding overgenomen door Henny Verboom.

Snel hierna werd er samen met de koorleden een naam bedacht voor het koor en ging het koor verder als Interkerkelijk Jeugdkoor Shaï.

De betekenis van dit woord is ‘geschenk’.

Aan de kinderen is dit toen als volgt uitgelegd:

‘We hebben onze stem gekregen om gebruikt te worden en te laten horen in het zingen met elkaar en voor de ander.’

In die periode werden er verschillende benefietconcerten gegeven voor Unicef, een kindertehuis in België en hebben we ook een radio-optreden gehad.

In 2008 heeft Henny na een periode van ruim 25 jaar haar dirigeerstokje overgegeven aan Marciëlla Heijkamp.

Zij is nog nu nog steeds de dirigente van Shaï en de muzikale begeleiding is in handen van Hans ter Haar en Ben Riksen.

En ook nu geldt nog: we willen samen muziek maken met en voor elkaar én anderen!