Diaconaal zomerproject: 'Vooruit met de geit!'

Dit jaar doen wij mee met een bijzonder diaconaal zomerproject: "Vooruit met de geit!"
Het gaat om arme gezinnen in Moldavië. In dit arme land dat ligt ingeklemd tussen Roemenië en de Oekraïne, heeft men moeite om voldoende voedsel te kunnen kopen en rekeningen te betalen. Wel heeft men vaak de mogelijkheid om rond het huis kippen of ganzen te houden. Maar klein vee zoals schapen of geiten kopen is echter te duur. De organisatie "Mensen in nood" (Nunspeet) heeft het plan op gevat geld bijeen te brengen om geiten te kopen. Dit gebeurt via de plaatselijke kerken in Moldavië. Onze plaatselijke diaconie en ZWO vonden dit een mooi initiatief. Alle zondagen van juli wordt voor dit doel gecollecteerd. Eén drachtige geit kost € 78,-.
Vooruit met de geit dus, om de nodige geiten aan te kunnen schaffen.